معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در سال های اخیر توجه نمایندگان مجلس به وقف کم رنگ شده خواستار توجه بیشتر و پررنگ شدن سهم وقف در برنامه پنج ساله ششم توسعه شد.
 
به گزارش راسخون، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی حاتمی با اشاره به تصویب قانون ابطال در قوانین مصوب مجلس در سال های قبل و توجه ویژه نمایندگان به سنت وقف در سال های گذشته خواستار پر رنگ دیده شدن سهم وقف در برنامه پنج ساله توسعه ششم کشور شد.
 
معاون سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه نیمی از موقوفات کشور سند مالکیت ندارند، گفت: ما از نمایندگان محترم و مجلس شورای اسلامی درخواست داریم که در تصویب قوانین و طرح ها و لوایح به نقش و سهم وقف نگاه ویژه ای داشته باشند و در پروژه عظیم سند دار کردن موقوفات به این سازمان کمک کنند.
 
حجت الاسلام حاتمی انعقاد تفاهم نامه سه جانبه با سازمان ثبت اسناد و سازمان جنگل ها را مدلی موفق برای حل اختلافات میان دستگاهی برشمرد و تصریح کرد: انعقاد این تفاهم نامه میان این سه سازمان نمونه ای از تفاهم و تعامل میان دستگاه های نظام است که اگر در سایر بخش ها و میان سایر دستگاه ها نیز اجرایی شود، می تواند خروجی های موثر و ارزشمندی را برای نظام اسلامی و مردم در پی داشته باشد.
 
وی تعیین تکلیف بیش از 1 میلیون و 300 هزار هکتار از اراضی اختلافی میان سازمان اوقاف و سازمان جنگل ها را از دستاورد های بزرگ این تفاهم نامه برشمرد و تصریح کرد: ظرف 4 سالی که از امضای تفاهم نامه سازمان اوقاف و سازمان جنگل ها می گذرد مشکلات عمده ای برطرف شده و حجم عظیمی از موقوفات و انفال تثبیت شده است و در حوزه تثبیت موقوفات آنچه اتفاق افتاده با 87 سال قبل برابری می کند.
/2759/